Her er punktet: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Pointen er blot erklærede for virksomheder, almennyttige organisationer og foreninger. Mange koncentrere deres pr indsats på avis og radio engagementer eller finansiering management favorit særlige begivenhed.
Dette, når de skal køre en handlingsplan, som overtaler deres vigtigste eksterne interessenter til deres tankegang, så flytter de vigtige uden for publikum til at træffe foranstaltninger for at hjælpe deres afdelinger, divisioner eller datterselskaber lykkes.
Denne forskel i vægt kan blive til virkelige problemer for ledere, der arbejder hårdt for at nå deres operationelle mål.
Hvorfor ikke mødes med pr folk tilknyttet din enhed og sørg for, at de køber ind en blueprint for PR succes som den ovenfor: resultaterne kan overraske dig. Hvor omkring udsigterne begyndt at gøre forretninger med dig; medlemskab programmer på fremmarch; Gæsterne begynder at foretage gentagne køb; nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; samfundsledere begynder at søge dig ud; Velkommen afvisninger i show room besøg; højere medarbejder opbevaring priser, kapital givere eller angive kilder begynder at se din måde, og selv politikere og lovgivere begynder at se dig som et centralt medlem af erhvervslivet, non-profit eller association Fællesskaber.
Du kan oprette disse typer af resultater, når du gør noget positivt om opførsel af dem uden for publikum, de fleste påvirker din virksomhed, non-profit eller foreningen?
Når du bruger løftet af PR til at levere eksterne interessenter opførsel ændre – slags der fører direkte til dine ledelsesmæssige mål.
Og når du overbevise disse vigtige uden for folk at dit synspunkt, så Flyt dem til at træffe foranstaltninger for at hjælper din afdeling, afdeling eller datterselskab lykkes.
Hvis dette er slags PR du behøver og ønsker, liste dem uden for publikum i jeres hvis adfærd hjælper eller hindrer dig i at nå dine mål. Og liste dem efter deres indvirkning på din operation.
Hvis erfaringerne er nogen guide, har du sandsynligvis ikke adgang til data, der viser, hvordan de fleste medlemmer af denne centrale eksterne målgruppe opfatter din organisation.
Sandheden er, ansætte professionelle undersøgelse folk til at overvÃ¥ge disse opfattelser kan være dyrt, sÃ¥ du og dine kolleger skal gøre det selv. Interagere med medlemmer af det uden for publikum ved at stille spørgsmÃ¥l som “har du nogensinde haft kontakt med nogen fra vores organisation? Var det en tilfredsstillende oplevelse? Er du fortrolig med vores tjenester eller produkter?”
Lyt omhyggeligt til negative udtalelser, især tøvende eller undvigende svar. Hold øje med falske antagelser, usandheder, misforståelser, unøjagtigheder og potentielt skadelige rygter. Nogen der skal rettes, fordi vi kender kontraproduktivt opfattelser normalt føre til negative adfærd.
Naturligvis ønsker du at korrigere disse problemer, før de opretter negative adfærd. Så du vælger den faktiske opfattelse skal ændres, og der bliver dit pr mål.
Faktum er, dit PR mÃ¥l uden en strategi til at vise dig hvordan du kommer derhen, er ligesom havkat uden citron og tandsten sauce. Thats hvorfor du skal vælge en af tre strategier struktureret for at oprette perception eller mening hvor der kan være ingen, eller ændre eksisterende opfattelse, eller en skærpelse. Hvad du skal gøre her er forsikrer at dens strategi og mÃ¥l matcher hinanden. Det ville ikke gøre for at vælge “ændre eksisterende perception” nÃ¥r nuværende opfattelse er OK at foreslÃ¥ en “styrke” strategi.
Her er hvor der er behov for skrivning talent. En person på din PR hold skal oprette en overbevisende budskab skrevet på en måde, der kan ændre din vigtigste målgruppe opfattelse, som krævet af din pr mål.
Du kan altid kombinere din korrigerende besked med et produkt eller personale meddelelse og øge besked troværdighed ikke fremhæve korrektionen, selv.
Den korrigerende besked bør have flere attributter, klarhed for én. Være specifik omkring hvad opfattelse behov for afklaring eller korrektion, og hvorfor. Din fakta skal være nøjagtig og de skal være overbevisende, logisk forklares og troværdig, hvis meddelelsen er at holde opmærksomheden af medlemmer af denne målgruppe, og faktisk flytte opfattelsen din måde.
Nu vælger du din “lastdyr” – den faktiske taktik, du vil bruge til at bære din korrigerende besked opmærksom pÃ¥ denne eksterne mÃ¥lgruppe.
Der er masser af kommunikation taktik tilgængelige herunder breve-at-the-redaktør, brochurer, pressemeddelelser og taler. Eller du kan vælge andre såsom radio og avis interviews, personlige kontakter, nyhedsbreve eller gruppe briefinger, altid at sørge for de taktik, du vælger har en rekord for at nå de samme publikum som dem, der udgør din target interessenter.
Du skal være klar til forespørgsler om fremskridt ved igen overvågning opfattelser blandt target publikum medlemmer. Bruger spørgsmål svarende til dem, der anvendes under sessionen tidligere overvågning, vil du nu se nøje for tegn på, at publikum opfattelser begyndt at bevæge sig i din retning.
Vi er heldige i PR virksomhed at vi altid kan sætte pedalen til metal, ved at ansætte yderligere kommunikation taktik, og ved at øge deres frekvenser.
Så hvad er pointen? Overvej at bruge en aggressiv nye pr blueprint, ligesom ene på toppen af denne artikel, som er rettet mod slags centrale interessenter adfærdsændring, der fører direkte til dit operationelle mål.
udgangen

Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1020 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2004.